Автопричепи бувають двох різних типів, які ми часто плутаємо. Це і є «причепи-буксировщики» і власне «причепи». У той час як перші не мають власного номерного знака (просто копія номерного знака автомобіля) і повинні бути прив’язані до конкретного автомобіля, другі мають власний номерний знак і можуть буксируватися різними автомобілями. Ці два типи також мають різну вантажність. На практиці вони виконують дуже схожі послуги, тому, як і всі колісні транспортні засоби, вони страждають від зносу в результаті як дорожніх умов, так і природного старіння різних механізмів і частин.
Ось чому в наших інтересах (а також наш обов’язок) проводити регулярне і постійне обслуговування тих частин автомобільного причепа, які піддаються найбільшим навантаженням і зносу, щоб гарантувати високий рівень функціональності автомобіля, що означає відмінний сервіс та високий рівень безпеки. Починаючи з 2018 року, автопричепи з максимальною загальною масою 3500 кг повинні перевірятися в ті ж терміни, що і автомобілі, мотоцикли і мопеди: чотири роки після першої реєстрації і кожні два роки після цього.
МАТЕРІАЛИ, ЯКІ БУДУТЬ ВАМ ПОТРІБНІ:
Викрутка
Біла літієва змазка WD-40 Specialist
Набір гайкових ключів
Очисник гальм WD-40 Specialist
Компресор
Швидкосохнучий очисник контактів WD-40 Specialist
КРОК1: ОБСЛУГОВУВАННЯ ГАЛЬМ
Перевірте стан наконечника (наконечників) і при необхідності відрегулюйте хід або замініть їх. Якщо необхідно відновити хід фрикційних накладок через те, що вони знаходяться дуже далеко від диска, необхідно (за допомогою регулятора на пластині гальмівного диска) забезпечити плавний контакт фрикційних накладок з диском. При повороті колеса рукою по ходу руху має відчуватися легке тертя. Повторіть операцію на всіх колесах причепа. Потім кілька разів натисніть на важіль ручного гальма, щоб центрувати гальмівні колодки, відпускаючи регулятор, поки колеса не повернуться, без тертя об гальмівні колодки. Рекомендується регулярно обробляти гальма Очисником гальм WD-40 Specialist для видалення пилу і бруду. Його швидкодіюча формула сохне за лічені хвилини, не залишаючи слідів.
КРОК 2: ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗЧЕПНОГО ДЕМПФЕРА
Демпфер важливий, тому що, крім з’єднання з фаркопфом, він пом’якшує поштовхи, що виникають між автомобілем і причепом при гальмуванні і рушанні з місця. Демпфери часто оснащені спеціальними маслянками, через які мастило може закачуватимуться в систему демпфірування за допомогою ручного або пневматичного насоса. Кожну деталь необхідно змастити Білою літієвою змазкою WD-40 Specialist, що забезпечує тривале змазування. Вона не розтікається і чіпляється за поверхню. Це знижує коефіцієнт тертя і полегшує роботу рухомих металевих деталей.
КРОК 3: ПЕРЕВІРКА І ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ЕЛЕКТРОПРОВОДКИ
Автопричепи потрібно регулярно перевіряти на цілісність електропроводки і стежити за тим, щоб електричні контакти вилки і ліхтарів не окислювалися. Необхідно перевірити справність всіх компонентів сигналізації: габаритних вогнів, покажчиків повороту, стоп-сигналів і протитуманних фар. Електричні контакти, починаючи з роз’єму, розташованого на демпфері, схильні до впливу зовнішніх факторів. Тому рекомендується обробити роз’єм (7- або 13-полюсний) і патрони ламп Швидкосохнучим очисником контактів WD-40 Specialist, який захищає їх від окислення і забезпечує кращу електропровідність.
КРОК 4: ПЕРЕВІРКА І ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КОЛІС ТА ШИН
Перед кожною поїздкою рекомендується перевіряти, чи надійно затягнуті болти, що утримують колеса на місці, і що шини відповідає нормі. Тиск слід перевіряти на холодних шинах. Регулярно перевіряйте товщину протектора шини, використовуючи індикатори на протекторі. Різке гальмування із заблокованими колесами або тривалі поїздки на високій швидкості при перевантаженні причепа можуть пошкодити шини і викликати надмірний знос. Шини також старіють, якщо вони використовуються нечасто або зовсім не використовуються. Зношені шини збільшують ризик занесення, тому регулярно перевіряйте цілісність шин (відсутність тріщин, порізів з боків, гуль (або гриж) або нерівномірного зносу протектора).
КРОК 5: АВТОПРИЧЕПИ – ЗМАЩЕННЯ І ЗБЕРІГАННЯ
Якщо автомобіль піддався впливу сольового туману або потрапляв в контакт з морською водою, ретельно промийте всі деталі, особливо гальмівну систему, прісною водою перед виконанням будь-яких робіт по змащенню з використанням різних мастильних матеріалів WD-40. Регулярно перевіряйте оцинковані холодним способом деталі (сигнальні трубки, різні аксесуари, болти і т. д.) І пофарбовані деталі (колісні диски і т. д.) на предмет іржі. Якщо причіп буде поміщений на зберігання, не застосовуйте ручне гальмо і, по можливості, тримайте причіп в піднятому стані, щоб шини не торкалися землі.