Автомобільний акумулятор – це нервовий центр автомобіля, оскільки він забезпечує енергію для запуску і роботи електричних мереж автомобіля. Він завжди повинен забезпечувати напругу 12 В з необхідною силою струму, яка, особливо при запуску автомобіля, дуже висока. Сучасні акумулятори герметичні, тому в них не потрібно доливати дистильовану воду, як раніше, а завдання автовласника обмежується зовнішнім обслуговуванням клем і постійним підтриманням заряду акумулятора.

Важливо виконувати технічне обслуговування полюсів і клем акумулятора, щоб переконатися, що ви ніколи не застрягнете в машині.

Залежно від типу батареї полюса і, отже, клеми можуть мати різну структуру. Системи підключення можуть бути:

  • Полюса в формі усіченого конуса і затискачі з буртиком, що затягується болтом.
  • Полюса в формі усіченого конуса з нарізним центральним отвором і тарілчастими зажимами для фіксації гвинтом.
  • Полюса у вигляді пластин і плоскі клеми, які з’єднуються болтом і гайкою.

МАТЕРІАЛИ, ЯКІ БУДУТЬ ВАМ ПОТРІБНІ:

Щіточка для очищення  полюсів і клем акумуляторних батарей

Викрутка

Наждачний папір

Швидковисихаючий очисник контактів WD-40 Specialist

Універсальний засіб WD-40

Ізоляційна змазка

Зарядний пристрій

КРОК 1: АВТОМОБІЛЬНИЙ АКУМУЛЯТОР – ДОГЛЯД ЗА НИМ

car battery terminal 5

Якщо на полюсах акумулятора є білуватий пил (особливо на плюсовій стороні), це означає, що йде окислення: клеми необхідно послабити і зняти. Стовпи необхідно очистити ганчіркою і відшліфувати дуже дрібним наждачним папером. Потім очистіть їх латунною щіткою (яка не дряпає їх) і спеціальною щіточкою для полюсів і клем. Клеми також слід ретельно очистити латунною щіткою. За допомогою спеціальної щіточки почистьте клеми зсередини, повторивши цей крок кілька разів.

КРОК 2: ОЧИЩЕННЯ ПОЛЮСІВ ТА КЛЕМ

car battery terminal 2

За допомогою спеціального Швидковисихаючого очисника контактів WD-40 Specialist, нанесеного на полюса і клеми, ви можете ефективно видалити відкладення масла, жиру і шламу. Продукт швидко проникає у важкодоступні місця, швидко сохне і не залишає слідів. Він оптимально відновлює електропровідність за рахунок усунення малих площ контакту. Його формула швидкого випаровування не залишає слідів.

КРОК 3: ЗАХИСТ ВІД ІРЖІ

car battery terminal 4

Якщо є ознаки окислення, ми пропонуємо розпорошити трохи Універсального засобу WD-40, який захищає метал від іржі і корозії, оскільки він очищає дотичні деталі, видаляючи і захищаючи поверхні від вологи. Він також видаляє жирні і смолисті плями з будь-якої поверхні. Термінали також можна обробляти тим же продуктом.

КРОК 4: ЗАТЯЖКА КЛЕМИ

car battery terminal 6

Клеми акумулятора повинні бути надійно затягнуті, щоб забезпечити кращий контакт з полюсами. Будь-які небезпечні контакти викликають розсіювання струму, запуск автомобіля утруднюється і це може призвести до того, що автомобільний акумулятор дуже швидко розрядиться. «Класичні» клеми з хомутом необхідно затягувати, впливаючи на болт гайкою, інші типи клем можуть мати гвинти або болти, вставлені на фасонні пластини: вони також повинні бути ретельно затягнуті. Перед заміною захисних ковпачків нанесіть спеціальне ізоляційне мастило, яке продається в магазинах автозапчастин. Змазка запобігає утворенню подальшого окислення.

КРОК 5: ЗАРЯДКА

car battery terminal 3

Стандартна батарея має термін служби від 3 до 6 років. Найбільш впливовим фактором для скорочення часу автономної роботи є випадки, коли автомобіль використовується лише зрідка та на короткі відстані. Насправді батареї повільно розряджаються, коли їх постійно не використовує і не заряджає генератор.

Його заряд зменшується, і якщо його залишити в таких умовах, він може залишитися жертвою “сульфатування” внутрішніх елементів, що непоправно пошкоджує його функціональність. Тому першим правилом є періодичне заряджання акумулятора, особливо якщо використання автомобіля обмежене, використовуючи хороший електронний зарядний пристрій, який дозує струм зарядки відповідно до потреби самого акумулятора.

Деякі зарядні пристрої також можуть впливати на сульфатацію, якщо вони не надто «просунуті». Якщо автомобільний акумулятор не може запустити двигун, його слід зарядити хорошим електронним зарядним пристроєм (повільна зарядка), що забезпечує акумулятору досить низький струм (приблизно 1/10 від максимальної ємності акумулятора), щоб зарядка була повільнішою, але без небезпеки пошкодження пластини. Крім того, цей тип зарядного пристрою автоматично припиняє заряджання, коли акумулятор більше не потребує. Не потрібно виймати акумулятор з автомобіля: просто від’єднайте клеми і підключіть затискачі “крокодила” зарядного пристрою до стовпів.

КРОК 6: АВАРІЙНИЙ ЗАПУСК

car battery terminal 1

Якщо автомобільний акумулятор раптово виходить з ладу, для перезавантаження вам доведеться заряджати акумулятор в іншому автомобілі або використовувати стартер.

  • Використання другої батареї: з’єднання здійснюється за допомогою кабелів відповідного перерізу, оснащених затискачами на кінцях. Один кабель з’єднує два позитивні полюси, а другий – два негативні полюси двох батарей. Підтримуючи роботу рятувальної машини, зламана машина заводиться. Тоді кабелі можна буде зняти. Будьте обережні, щоб не торкатися кузова затискачами під час підключення, оскільки вони можуть спричинити небезпечні іскри.
  • Використання стартера: на практиці це конкретна батарея, оснащена кабелями із затискачами, здатними забезпечити сильний приріст розрядженої батареї. З’єднання здійснюється, як описано вище. Як тільки машина працює, стартер можна відключити. В обох випадках може бути корисним використання Швидковисихаючого очисника контактів WD-40 Specialist, оскільки він очищає клеми та стовпи, забезпечуючи найкращий електричний контакт.