Змащувати рульову рубку човна – це завдання, яке вимагає терпіння і часу, тому що для його правильного виконання необхідно враховувати безліч чинників. Рульова рубка човна – це набір механізмів і тросів, які, керуючи кермом, дозволяють човну повертатися, змінювати напрямок або зберігати постійний курс. Це дуже різні системи в залежності від типу човна: моторна (з підвісним або бортовим мотором) або вітрильна. На човнах з підвісними моторами (наприклад, шлюпки і т. д.) рульова ручка впливає на корпус самого мотора, який може обертатися вправо або вліво та діє як кермо.

У вітрильних човнах кермо встановлено на вертикальній осі, на якій також закріплений конкретний з’єднувальний елемент, який приймає тяги, що виходять з коліс керма. Він обертається сам, потім повертає вісь і, отже, кермо напряму. Ці дві системи мають різну складність і вимагають різного догляду і обслуговування.

ЩО ВАМ ЗНАДОБИТЬСЯ

КРОК 1:

ТЯГИ ПІДВІСНОГО ДВИГУНА

001

Підвісний мотор обертається вправо або вліво за рахунок дії керма, який впливає через коробку з внутрішніми механізмами на трос рульової тяги. Цей трос вставлений в міцну оболонку, яка проходить по внутрішній частині човна і досягає мотора. Тут він з’єднаний зі сталевою віссю (кермо), що складається з телескопічної штанги, яка поперечно проходить через нерухому частину корпусу двигуна (всередині втулки) і виходить з протилежного боку. Тут він прикріплений болтами до стрижня певної форми, з’єднаному з рухомою частиною моторного блоку. Щоб змастити кермо напрямку, потрібно попрацювати поворотною і відповідною втулкою.

КРОК 2:

РОЗБИРАННЯ КЕРМА

002

Використовуйте гайковий ключ відповідного діаметру, щоб послабити болт, що з’єднує повернення з профільованим стрижнем, сполученим з рухомою частиною двигуна. Потім поверніть штурвал керма так, щоб вся поворотна тяга повернулася у втулку. Потім працюйте з протилежного боку, щоб повністю відкрутити кільцеву гайку, яка утримує повернення всередині втулки, потім повністю зніміть останню.

КРОК 3:

ОЧИЩЕННЯ КЕРМА

003

Кермо зазвичай залишається змазаним, але мастило на ньому забруднене морською водою і сіллю, ймовірно, буде злежуватися, і його необхідно видалити. Обробіть зовнішню частину поворотної труби і телескопічний стержень всередині швидкодіючим знежирювачем WD-40 Specialist Fast Degreaser, який швидко видаляє старе мастило, не залишаючи слідів. Він діє негайно при контакті і легко знімається. Обробіть деталь до тих пір, поки вона не стане ідеально чистою і без залишків жиру. Зробіть те ж саме всередині ковзаючої втулки, а потім використовуйте тонкий стрижень з прикріпленою тканиною, щоб ковзати туди-сюди і закінчити очищення.

КРОК 4:

ЗМАЩЕННЯ КЕРМА

004

Всі ці частини: телескопічна штанга, кермо і внутрішня частина втулки повинні бути змащені білою літієвою змазкою WD-40 Specialist White Lithium Grease, яка завдяки своїй густій формулі забезпечує тривале змащення. Вона не капає і залишається прикріпленою до опори. Це знижує тертя і полегшує роботу будь-яких рухомих металевих частин. Ця змазка ідеально підходить для роботи з металевими компонентами, які не можна регулярно змащувати, особливо на відкритому повітрі.

КРОК 5:

ПОВТОРНА ЗБІРКА КЕРМА

005

Знову вставте телескопічну штангу всередину поворотного патрубка, а потім повністю всередину втулки. Потім затягніть кільцеву гайку, яка фіксує шток на тросі рульової тяги. Тепер перемістіть штурвал, щоб вийняти поворотну головку з корпусу двигуна, і, нарешті, знову підключіть її головку до профільованого стрижня, добре затягнувши сполучну гайку.

КРОК 6:

ЗМАЩЕННЯ РУЛЬОВОЇ РУБКИ: ПЕРЕВІРКА І ЧИЩЕННЯ

006

Кермо парусника закріплене на міцній вертикальній осі, яка обертається на спеціальних втулках. Металевий «сектор» закріплений на осі, яка з’єднується з допомогою спеціальних сталевих стяжних тяг (культиваторів) з двома кінцями відрізка ланцюга, по черзі вставляється на зубчасте колесо, яке обертається разом з рульовим колесом. На практиці кермо напряму працює в такій послідовності: колесо керма – зубчасте колесо – ланцюг – румпелем – сектор – вісь керма напряму – кермо напряму.

Вищезазначені елементи необхідно перевіряти один за одним, починаючи з шестерні зубчастого колеса і потім переходячи до ланцюга і культиваторів. Найкраще використовувати знежирювач WD-40 Specialist Fact Acting Degreaser для цих раніше змазаних деталей, який видаляє будь-яке затверділе мастило і шлам з різних компонентів. Виконайте те ж саме зі шківами румпеля і регульованими тяговими штангами, які з’єднують їх з металевим приводним сектором. Всі ці деталі слід ретельно очистити ганчіркою.

КРОК 7:

ЗМАЩЕННЯ РУЛЬОВОЇ РУБКИ

007

Всі перевірені механізми необхідно обробити білою літієвою змазкою WD-40 Specialist White Lithium Grease, приділяючи особливу увагу ланкам ланцюга до шківів румпеля, на додаток до регулювальної гайки рульової тяги. Після змащення перемістіть колесо, щоб продукт краще розподілився по змащуваним частинам.

Ми намагалися дуже детально розповісти, як змащувати рульову рубку човна. Сподіваємося, що наші поради були корисні і ви змогли впоратися з цим нелегким завданням.